känslor

Idag var jag ju på tillväxtenheten för att kolla min längd och se om jag kommer bli längre. Svaret blev nej, om jag har tur kanbske 1-2cm till.
 
Min längd är ett problem för mig. Jag Gillar att vara kort i vissa sammanhang men oftast gillar jag det Inte. Det är tråkigt att se att alla växer ikapp mig. Mina vänner gör det om de inte redan gjort det. Skitsurt verkligen! Man säger att man ska vara nöjd med sig själv, men hur ska man vara det? Det händer ofta att folk inet tror på mig, tror att jag ljuger. Du kan inet vara 16år du är för kort för det eller att vuxna människor behandlar mig som ett barn. Så kom nu här lilla gumman, sätt dig här lilla gummman, gör si gör så. WHAT?!
 
Okej fine, jag ser yngre ut än vad jag är. Och det beror på min längd, att jag inte använder lager av smink och att jag inte kan lika "vuxna" kläder som alla andra. Men bara för det betyder det inte att man kan se mig som liten. OM jag säger att jag är 16år, tro på det! Behandla mig inet annorlunda för att jag inet ser ut som att vara 16. Jag kan bete mig mycket bättre än andra 16-åringar och jag väljer att stanna hemma en fredagskväll med familjen istället för att festa. Men jag är fortfarande min ålder!
Ville bara skriva av mig. Det här inlägget blev kaos men hoppas ni förstår lite av det jag vill nå fram.
 
kram på er!
/isabella
 
 

Kommentarer

Whats on your mind?

Ditt fina namn ♥

Mail

din blogg

skriv något

Trackback
bildernereibloggen