Märkeskläder

Varför är det så viktigt för vissa? Ärligt talat så bryr jag mig inte ett skit om vilket märke man har på sina kläder eller skor eller vad som helst. Det enda jag ser är om det är fint eller fult. Väldigt många jag känner tycker att ett visst plagg är fint för att ett speciellt märke är där.
 
Exempel såhär (kallar mig på 1 och en vän för 2) obs: ingen speciell jag syftar på..
2. Den här tröjan är skitfin!
1. Den är väl fin men inget speciellt med den
2. Men det är ju Raglady, klart den är fin!
 
Sånt här hör jag typ hela tiden. Och jag ska vara ärlig nu och säga att jag skiter i vilket märke det är på saker jag har på mig. Det enda jag bryr mig om är om det är snyggt och om det är bekvämt. Jag tycker rent utav att det är slöseri med pengar på skor för 3000:- och en vanlig T-shirt för 500:- när man kan hitta en i för 99:- i närmaste affär.
 
Vissa märkeskläder kan dock vara fina, men inget som är värt över 1000:- om det inte är en superfin jacka som man kan ha några år framåt eller ett par skor (nästan inte) som man kan ha i minst 3år! Jag har ju nu en massa vänner som lägger flera tusen i månaden på kläder och skor och allt möjligt som inte är värt det.
Försöker ju dock säga detta till dom utan att de ska säga emot och sånt och istället tänka vart pengarna kan gå, och hur mycket annat de är värt. Lyckas nog övertala min syster, hon önskar sig ett par uggs men jag tycker absolut inte att det är värt det! Inte så mycket pengar..
Sen är det skittråkig när typ alla går runt med samma sorts kläder, skinnjacka, boots, svarta jeans, en enkel tunika och en hpi mössa. Nice där! Nej inte alls.. Ingen variation:/
 
Aja, typ allt jag har att säga om det här med märkeskläder.. Alltså inte riktigt min grej.
Men jag respekterar folk som vill köpa det, även fast jag inte tycker att det är värt pengarna.
Love u all!
 
Hade lätt köpt ett par glittriga uggs om det var ett rimligt pris..
/Isabella

Kommentarer

Whats on your mind?

Ditt fina namn ♥

Mail

din blogg

skriv något

Trackback
bildernereibloggen