Elin

Dag två och jag ska skriva om Elin.
 
Det hela började i höstas när jag började på lerums gymnasium. Jag kände ingen när jag börja där men till en början så var jag mest med andra från teater-klassen. För vi hade några veckor där vi var båda klasserna. Sen så hade skolan valt att klasserna skulle vara Musik/Media och Bild/Teater och det var ju surt för mig eftersom att alla jag nu kände gick i den andra klassen. Jag som också har väldigt svårt att skaffa nya vänner eftersom jag är så blyg blev sjukt besviken. Det gick typ två veckor o jag fick nog. Ville byta klass eller linje eller vad som helst typ för att inte känna mig ensam.
 
Men vändningen kom när Elin som jag inte visste så mycket om sa Hej och frågade om vi skulle äta i bamba typ. Jag vågade prata mer med henne och ibland frågade jag något och sen var vi med varandra i en hel dag och dagen efter.. Sen dess har jag nästan bara vart med Elin i skolan. Hon är sjukt rolig och jag gillar att hon orkar med allt mitt prat och tjat hela tiden.
 
Jag har blivit sjukt mycket mer självsäker sen jag träffade henne, gladare och inte lika nervös. Jag vågar tala om saker för henne som jag aldrig våga prata om tidigare, absolut inte för någon. Jag har byggt ett asbra förtroende för henne och jag kan verkligen lita på henne. Hon är så sjukt snäll och vacker så jag bara vill springa hem till henne nu och berätta det. 
 
Vissa saker tycker vi helt olika (ex. justin bieber o lite annat) och vissa andra saker helt sjukt lika. Asså ååh vad glad jag är att jag valde lerum och media och att du också gjorde det. För du är en sån fin person och just nu skulle jag bara vilja skrika det till dig. Frågar jag om hjälp så får jag alltid ett råd eller tips. För du är så otroligt hjälpsam och jag är så tacksam för det!<3 Du ställer upp och ger mig goda råd och skjutsar mig till tåget ibland även om det är en omväg för dig. Och du skrattar åt mina skämt även fast de är sjukt tråkiga så man vill dö. Haha nä men du är så mycket som jag skulle vilja säga underbara vän!
 
Vi har hunnit uppleva roliga dagar tillsammans (om man inte räknar med skolan då) Pizzadagen när jag lärde känna dig mer och det blev mycket mat och mycket prat (y)
 
ÄLSKAR DIG UNDERBARA VÄN!
 
Hennes blogg hittar ni HÄR!
 
/Isabella
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: elin

åh du är sååå bra bella!! älskar dig massor! <3

2012-12-05 @ 10:20:04

Whats on your mind?

Ditt fina namn ♥

Mail

din blogg

skriv något

Trackback
bildernereibloggen